Helene Bennett

Helene Bennett

Fitness Trener og Coach

Hei og så kult at du har funnet veien til min nettside. Jeg håper du finner masse inspirerende og lærerikt stoff på disse sidene. Er det noe du synes mangler, så gi meg en tilbakemelding! Er det noe du ønsker mer av?

Hvis du kikker litt rundt på sidene, så vil du også finne svar på mange av de vanlige spørsmålene som kommer angående mine kurs og tjenester. Men føl deg fri til å kontakte meg her også dersom du ikke finner svar på det du lurer på. 

Ofte spurte spørsmål

Jeg er nybegynner, kan jeg følge programmet ditt?

Mine programmer kan følges av både nybegynnere å viderekommende. Vi har forskjellige nivåer, og jeg hjelper deg med å tilpasse programmet til ditt nivå.

Trenger jeg utstyr for å følge treningsprogrammet?

Treningsprogrammet mitt er lagt opp til å kunne trenes hvor som helst, men du bør ha noe utstyr for å få mest mulig ut av øktene. Ett par manualer, gjerne med regulerbar vekt, alternativt en kettlebell. Og så trenger du en stepkasse/benk/stol til noen av øvelsene. 

Mitt mål er å gå ned i vekt, vil dette programmet hjelpe meg?

Ja, det vil det! Selvom hoved fokuset ikke er på vektnedgang så vil du oppleve å gå ned i vekt ved å følge dette programmet. Jevnlig trening, sunn mat og et positivt tankemønster vil gi positive resultater på vekta.

Hvor ofte må jeg trene, og hvor lange er treningsøktene?

Jeg vet at mange synes det er vanskelig å finne tid til trening, så jeg har lagt opp til 3-4 styrkeøkter på 27 minutter hver uke.  Aktivitetskalender med daglige aktiviteter kommer i tillegg og kan utføres av dem som ønsker mer aktivitet.

Tar din måltidsplan hensyn til matintoleranse?

Min måltidsplan er bygget på normal hverdagskost og tar ikke spesielle hensyn. Så dersom du har matintolleranser eller er i behov av en annen spesiell diett (low foodmap, glutenfri, laktosefri etc), så passer ikke denne for deg. Men du vil garantert finne oppskrifter du kan bruke som inspirasjon og eventuelt tilpasse til ditt behov.

Jeg er vegetarianer, kan jeg følge din måltidsplan?

Ja det kan du! Jeg har en egen ksotholdsplan som er tilpasset vegetarianer. I min base har jeg også listet opp vegetariske proteiner slik at du enkelt kan erstatte kjøtt med vegetar alternativer i alle oppskrifter. 

Hvor mange kalorier er det i måltidsplanen, og må jeg telle kalorier?

Daglig kaloriinntak i mine måltider er 1500-1800 kalorier (slik at du også har plass til litt ekstra der du ønsker). Det er ingen kaloritelling, men porsjonskontroll. Jeg viser deg hvordan du enkelt kan legge til eller trekke fra ved behov, og du velger selv om du vil gjøre dette ved å spise større/mindre porsjoner eller legge inn færre/flere måltider.

Hvordan fungerer måltidsplanen?

Måltidsplanen vi jobber ut i fra består av en grunnleggende base. Denne er delt opp etter makroverdier, og viser deg enket hvor mange porsjoner av hvert næringsstoff du skal ha. Dette gjør at du selv kan sette opp dine egne måltider dersom du ikke ønsker å benytte deg av de oppskiftene som følger med. Du får også en ukentlig måltidsplan med tilhørende oppskrift til alle måltider, slik at du ikke behøver å tenke på sammensetning av næringsstoffer dersom du ikke ønsker det. Her kan du velge mellom Standard, Smartkarbo eller vegetar.

Kontakt meg 

Lurer du på noe? Har du spørsmål angående noen av mine tjenester? Er du usikker på hvilken av mine tjenester som passer deg best? Fyll ut skjema under, og jeg vil svare deg personlig.